Kick off

I dag var det "kick off" på en ny temavecka. Kan inget annat säga än att det gick bra.

Tycker det är så underbart att ha hästarna här hemma, jag trivs mycket bättre och hästarna verkar även dem tycka att det är trevligt.

Jag började med arbetet i halten som vanligt. Hon svarade jätte fint. Gjorde några i gång sättningar åt båda hållen sedan satt jag upp.
Det fortsatta arbetet från ryggen gick lite bättre i dag om man jämför mot i går. Hon lär sig snabbt. Hon ryckte fortfarande i tyglarna, men inte lika mycket som vid förra passet. Hon slog nästan ingenting med huvudet, så det har helt klart blivit bättre. Vi fick faktiskt till några riktigt fina i gång sättningar.
Även tyngdpunkten var lite lättare att flytta i dag.

Eftersom hon var så duktig ville jag inte tjata för mycket så vi skrittade ut några minuter. Var mysigt att komma ut med henne en liten sväng. Blir inte så ofta.

Easy fick lite Ttotch i dag. Han svarade så fint och var jätte duktig. Tror verkligen att det är en bra metod för att hålla i gång hans kropp utan att anstränga den för mycket.

Kort sammanfattat så har det här varit en bra dag.





/Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Marika

Fattar inte så mycket av det du skriver om men väldigt fina bilder på dig och hästarna=)Kämpa på bara.. Kramar

2010-08-31 @ 21:03:24
URL: http://marikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0