Ekeskogs gård

I går var jag med Maja på Ekeskogs gård och jobbade en stund i ridhuset. Jag hade lånat ett släp med ordentlig bakbom och en icke gnisslande bakläm, så lastningen och transporteringen gick okej.

På plats i ridhuset blev det mest jobb i halsringen, vid hand och uppsutten. Det gick bra tyckte jag. Hon hade dock lite svårt att bara koppla av och va. men jag är ändå nöjd med kvällen.

I dag var jag på förmiddagen tillbaka på Ekeskogs för att fota Mariana när hon jobbade sina hästar. Det är väldigt intressant, med båda hästarna. Jag känner att jag får ut så mycket av att se och lyssna, speciellt när hon rider sitt kallblod Peilo. Tycker det dyker upp mycket som jag känner igen hos mig och Maja. Skillnaden är att Mariana har kunskap nog att reda ut det mesta. 

Jag åkte i alla fall hem, full av inspiration
Men det blev inte mycket gjort av vårat pass i dag inte. Jag försökte, men Maja var inte alls med på noterna. Hon ville bara hem till stallet och kompisarna..

I dag var en sådan dag när jag känner mig så ensam ute i Levide utan någon att fråga om råd. Utan ridhus eller ridbana. Och jag börjar ibland undra om jag verkligen ska ha en häst som Maja, kanske är hon för svår? Kanske skulle jag ha haft en enklare häst?
Jag kände mig okunnig och oskolad uppe på ryggen i dag och jag önskade bara att allt vore lättare..
Då läser jag på Twitter:
Don't wish it were easier, wish you were better. - Jim Rohn

De orden träffade så rätt på något vis. Och nog önskar jag i dag att jag vore bättre!
Jag har i alla fall mina stigbyglar att titta på och som får mig att med ett leende drömma om min sadel som är på gång :)





/Jennie Orleifson

Kommentarer
Postat av: Asif

Dear Sir/Madam



We are manufacturer of very high quality of horse products including Horse bits, Horse bits German silver,Spanish bit, Alta escuela bit,Academic curb bit,Saddles, Stirrups, Spanish spurs, Girth, Saddle pads, rugs, Boots;

As well as dental instruments Ferrier tools etc. Please send us your complete address so we shall send you some samples for quality

approval and doing business with your company.



Thanking you and we look forward to your reply.



Respectfully,

Asif Aslam

www.Pudalpk.com Email- [email protected]

2011-07-27 @ 20:54:38
URL: http://www.pudalpk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0