Dag två

(Detta inlägg skrevs i går, tisdagen den 24 augusti -10)

När jag cyklade till stallet regnade det i dag, ett väldigt lätt och fint regn kombinerat med solsken. Jag såg en underbart vacker regnbåge på himmelen. Den hade en hel båge och var väldigt skarp i färgerna.
Var tvungen att stanna cykeln och beundra detta vackra naturfenomen.



I dag jobbade jag Maja med samma arbete vid hand som i går. Det var ett bra träningspass som testade mitt tålamod och lugn. Det var ganska så blåsigt och Maja hade svårt att fokusera på uppgiften i bland.
Jag har känt mig väldigt stabil och lugn nu den senaste veckan, och det känns så mycket bättre att arbeta med hästarna då.
Jag tycker att hennes tålamod var väldigt bra. Det känns som att hon kunde vänta på signalerna och följa dem, i stället för att ta alla signaler som kommandot framåt. Känner mig nöjd med dagens pass, i morgon blir det samma arbete vid hand i halten. Går det bra kommer jag sitta upp om det känns bra och göra samma haltträning från ryggen.



/Jennie Orleifson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0